9 Eylül 2010 Perşembe

Kısır İnek ve Besili İnek

"Gayri Safi Milli Hasıla ve Gayri Safi Yurtiçi Hasıla acaba bu sene ne kadar olacak?" derken sayfama gelen bir mentionla irkildim. Halbuki örümcek ağı teoremini koluma ve gövdeme uygulamak için dakika sayıyordum ve hemen düşünmeye başladım. Acaba bir erkek bir kadına neden "Senden bir türlü kurtulamayacak mıyım kısır inek?" der? Kendime baktım ve bir inek olmadığım gerçeği ile yüzleştim kulaklarım kocaman değildi, geviş getirmiyordum ve uzunca bir kuyruğum yoktu. İnek sevmediğimden değil de sadece arada özdeşim kurmak için yaptım bu saçma kıyaslamayı zira vaki zamanında inek ve manda gibi hayvanları beslemişliğim hatta yavrularına kocaman biberonlarla süt içirmişliğim vardı. O manda yavrularından biri olan 1 aylık "Burt" dudağımdan beni yalamaya çalışıp bunu başarmış olsa da geviş getiren bu canlılara karşı tarif edilemez bir sempatim vardı.

Sorun geviş getirmeyen ve erkek olarak tarif edilen bir faninin bana bu tanımlamayı yapması noktasında düğümleniyorudu. Madden ve şeklen bir inek olmasam da belki de kısırlık isnadı noktasında çekincelerim vardı belki de inek değildim ama cidden kısır bir yaratıktım. Son sistem tıbbın getirilerini düşündüm bir an ve kısırlığın da günah ve ayıp olmadığı gerçeği ile yüzleştim. Bu da insanın hallerinden biriydi ve kısır diye çarmıha gerilen bir vak'a henüz tarihte yaşanmamıştı. Aklımdan geçen onca soru beni bir neticeye ulaştırdı, hülasa verilen ile alınan noktasındaki eşitsizlik belki de beni cidden kısırlaştırmıştı.

İnsanlara verdiğiniz değer ya da onlarla ilgili bakış açınızı ne kadar geliştirirseniz geliştirin ne yazık ki sizi görmek iztedikleri gibi görüyorlar. Ben Gayrı Safi Milli Hasıla'yı düşünürken bir başka boyutta adım kısırlık sıfatı ile yan yana anılabiliyor. Halbuki kısır benim bildiğim bulgurdan yapılan sağlam bir meze ancak bu da herkes için öngörülebilir bir tanım olmadığından bir suçlama vesikası olarak üzerime mühürlenebiliyor ve bu mühürün fekki de hiç kolay değil.

Devamında "Birini çok sevdim ve o beni öldürmeye çalıştı, birini sevmedim ve o beni öldürmeye çalıştı" önermesi benim haklılığıma karine oldu. Sayfama düşen kısır inek sıfatı sadece bir düşünce değil bir zihnin kusuşuydu. Hiç tanımadığım bir zihin belki de tanıdığım ama onu tanımamı istemeyen hastalıklı bir zihindi bu. "Çok sevseydim yine beni suçlayacaktı, sevmedim böyle oldu" dedim ya hani aynıları tanıma noktasında da geçerli gibi. "İyi tanıdım hemen yok ettim, tanıyamadım zaten yoktu" gibi. Hasmım amacına ulaştı ya ben onu yine de alkışlıyorum. İnek olup olmadığımı ya da kısır olup olmadığımı sorgulamamı sağladı bir an için, cidden ben böyle biri olabilir miyim dedim ve hemen de kendime gelemedim. Bu yüzden şunu öğütlüyorum; atılan bok içeriği ne olursa olsun mutlak surette değdiği yerde bok olup olmama noktasın şüphe bırakıyıor, bunun önüne geçmek imkansız ancak bunun öyle olmadığını da kendi kendine öğütlemek hiç kolay değil. Ben kötü biri değilim desem bile biri bunu bana "kötüsün" diye 40 kez söylerse kötü olabilirim, tabi onu ne derece de ciddiye aldığımda önemli. Bu bakımdan "sen iyisin"i ne kadar ciddiye almıyorsak "sen kötüsün"ü o kadar ciddiye alıyoruz. İnsan psikolojisi maalesef böyle ve menfi uyarıcıları hemen kapıyor.

Kısır inek değilim ama karşımdaki besili inekse ben ona besili inek olduğunu söylerim çünkü ben kısır olmadığımla yüzleştim ve sıra ona geçti. O da besili bir inek olduğu gerçeği ile yüzleşmek zorunda. Ben besili değilim derse bu onu bağlar tıpkı kısır olmadığımın beni bağlaması gibi. Ben yine Gayri Safi Milli Hasıla'yı düşüneceğim yine bedenimle ilgili teoriler kurarak iktisadi analizler yapacağıma ama o besili olarak kalmaya devam edecek. Hayat çok garip, gelişen durumların kimi nereye getireceği belli olmuyor; besili bir hale dönüşmediğim sürece böyle düşünmeye de devam edeceğim. Ta ki bir başka saldırı ile karşılaşıp, yeniden kendimle ilgili durum değerlendirmesi yapanadek...

5 yorum:

  1. sana kısır inek demeye bajladılarsa :D ijimiz var demektir :D süt e zam gelecek peynir hiç yok denilecek Et fiyatlarını düjünemiyorum bile :D

    YanıtlaSil
  2. kısır olsan ne yazar? sen benim gönlümün çiftlik sahibisin,beni de biberonla besleyebilirsin:)... sana inek diyen hangi ahırdan çıkma bilemem,hayvanlara karşı ilgisi olan birisi olabilir o konuda çok kafanı yorma:) ayrıca yazın güzel,anlatım dili çok akışkan sıkmıyor insanı okurken eline sağlık tatlım:)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. yazıyla ilgili de bir şey yazmam gerek : gerçekten çok güzel yazmışsın maşallah aynı zamanda sen jet çıktın :) ben demiştim ama "o isterse yapar çünkü o jettir, o candır"

    YanıtlaSil
  5. bu blogta azınlıklar anlatılıyor sanılabilir ama bence büyük çoğunluk böyle sadece s*kenin değil sevenin yarandığı bünyeler böyle düşünmez ama hiç kolay değil bunu değiştirmek... bir kere doğarken s*kenin yaranacağı şekilde doğuyorsun hele kadınsan s*kilmek ayrı bir zevk! ayrı bir heyecan! çünkü onlar s*kilmeye karşı tam donanımlı doğuyorlar ama s*kmekte tam donanım isteyen birşey hertürlü ona programlı olman lazım genelde duygusal olarak s*kilen erkek yataktada pek iyi olmaz ama yaşadığı gel gitlerden dolayı yaratıcı olur ki -bu duygusal gel gitlerin vahşi seks sırasındaki gel gitlerden hiçbir farklı farkı yoktur- kadınlarda genelde yatakta "zeki ve yaratıcı" olanlardan ziyade "şanslı ve vurdumduymaz" olanları seçtikleri için bence öbür türlü s*kilmeyede razı olmalılar ..........

    NOT: aslında buraya yazacak daha çok şey vardı ama vazgeçtim çünkü bir baktım ki bu metnin tümünde güya sansürlediğim kelimeyi aslında "*:yıldız" ile taçlandırmışım buradan da anlaşılacağı üzere SikenYaranırExclusive :)

    YanıtlaSil